Портфоліо

Портфоліо
Тема досвіду:Використання алгоритмізації на уроках хімії,як засіб підвищення знань учнів з предмету та формування ключових компетентностей , необхідних для соціалізації особистості.
Провідна наукова ідея досвіду:
- систематизація та диференціація навчального процесу;
- впровадження в практику діяльності вчителя, форм і методів навчання, що сприяють розвитку ключових компетентностей та формування соціального досвіду школярів;
- формування пізнавальної активності учнів, інтересу до творчої діяльності та навичок  самостійного пошуку інформації з предмету.
Мета досвіду: запровадження  форм і методів навчання ,спрямованих на всебічний розвиток особистості школярів, як основа для успішної самореалізації та соціалізації учнів у майбутньому житті.
Задачі:
• формування мотивації до навчання;
• розвиток пізнавального інтересу до вивчення  предмету;
• підвищення самооцінки і віра у власні можливості;
• створення оптимальних умов для розвитку індивідуальності та неповтор-ності кожного школяра;
• розвитку здібностей до навчання як власного самостійного надбання;
• формування  екологічної культури, навичок безпечного поводження з речовинами у побуті та на виробництві;
• формування наукового світогляду учня на основі засвоєння системи знань про речовини та їхні перетворення, основні хімічні закони й теорії, методи наукового пізнання хімії;
• розкриття ролі хімії в розвитку суспільного господарства та забезпеченні добробуту людини.

Актуальність досвіду: На першому уроці я говорю учням « Хімія - це не підручник; хімія-це життя» Це все те з чого складається наше тіло, це все те що ми їмо, у що одягаємось, чім оздоблені наші помешкання, чім ми лікуємось. Людина є тим,що вона їсть. Іншими словами, усі компоненти продуктів харчування, як корисні, так і шкідливі, впливають на наш організм і наше здоров'я.  Тому дуже важливо навчити дітей орієнтуватися у різноманітті речовин які нас оточують все наше життя.  Наприклад  вживати корисні продукти які не містять консервантів, барвників, ароматизаторів. Використовувати природні матеріали для оздоблення помешкань, як один із  засіб створення екологічного  будинку.  Намагаюсь зробити зрозумілими наукові факти, які стосуються негативного впливу хімічних речовин на здоров'я людини. Отже, продукти хімії і хімічні процеси використовуються всюди: у промисловості й сільському господарстві, на транспорті й у медицині, у будівництві й побуті.Проте слід пам'ятати, що хімія може приносити не тільки користь, а й завдавати шкоди, якщо не знати властивостей речовин і їх впливу на людину та навколишню природу і користуватися речовинами неправильно, якщо погано уявляти собі особливості хімічних перетворень цих речовин.Саме тому кожна людина має оволодівати хімічними знаннями й уміти користуватися ними практично.
         У спортивного тренера задача виявити найсильнішого, який досягне ре-зультату, а задача вчителя працювати з усіма учнями ураховуючи всі їх можливості, забезпечити такі умови навчання хімії, за яких школяр відчував би себе здібним та успішним. Я розв'язую ці питання шляхом впровадження алгоритмізації. Використання в навчанні алгоритмів, тобто певної системи правил, яка веде до розв'язання задачі, полягає в тому, що учнів навчають не лише розумінню суттєвих ознак і властивостей певних об'єктів, а й алгоритмів, за якими ці ознаки й властивості поєднуються з діями, які необхідні для розв'язування задач. Висловлюється побоювання, що навчання алгоритмам може привести до стандартизації мислення і не розвиває творчіх здібностей учнів.  Але, величезне місце в навчанні займає вироблення різних автоматизованих дій - навичок. Ці навички - необхідний компонент творчого процесу, без них він просто неможливий. Далі, навчання алгоритмам не зводиться до заучування їх. Воно передбачає і самостійне відкриття, побудова та формування алгоритмів, а це є творчий процес. Таким чином, алгоритмізація може бути прекрасним засобом навчання творчого мислення. Нарешті, алгоритмізація охоплює далеко не весь навчальний процес, а лише ті його компоненти, де вона видається доцільною. 
          Важливою рисою сучасного уроку є активна діяльність учнів. Це насамперед їх активність у навчанні, яка формується в процесі пізнавальної діяльності. Активізація пізнавальної діяльності має бути спрямована не тільки на активне мислення, а й на  підвищення розумових зусиль, удосконалення процесу засвоєння знань, умінь, навичок, тобто на підвищення ефективності уроку. Усього можна досягти, використовуючи також метод проектів. В своїй педагогічній діяльності для соціалізації я ввикористовую такі види проектів: інформаційний, ігровий, творчий. Вид проекту залежить від віку учнів і теми. За змістом проекти переважно є міжпредметні, тому що інтегруються знання з історії, географії, природознавства. Реалізація всіх зазначених вище способів діяльності слугуватиме перетворенню навчальної інформації в практичні особистісно значущі уміння.
   Мої власні наробки  представлені  у 2013 р. на ярмарку  педагогічних ідей та технологій в роботі «Інтерактивні методи як засіб формування ключових компетентностей на уроках хімії». Свій  досвід демонструю під час відкритих уроків для учителів школи і для учасників районних  семінарів, виступала перед  слухачами  курсів підвищення кваліфікації Харківської академії неперервної освіти.                                                                                                                                                 Приділяю увагу роботі з обдарованими учнями. Пишаюсь досягненнями дітей:
2012-2013н. р.
1. Паркулаб Михайло 9-Г, ІІ місце у ІІ (районному) етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з хімії (2012-2013); 
      Баюрка Денис 7-Б, ІІІ місце у ІІ (районному) етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з хімії  (2012-2013).
2. Паркулаб Михайло 9-Г, ІІ місце у ІІІ (обласному) етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з хімії (2012-2013) .  
3.  Команда ХСШ №17 посіла ІІ місце у районному етапі міського турніру           юних хіміків.                        
          
 2013-2014 н. р.
3. Паркулаб Михайло 10-В, ІІІ місце у ІІ (районному) етапі Всеукраїнської учнівської  олімпіади з хімії (2013-20114); 
4. Баюрка Денис 8-Б, ІІІ місце у ІІ (районному) етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з хімії (2013-2014);
5. Юрченко Микита 10-Б, ІІІ місце у ІІ (районному) етап Всеукраїнської уч-нівської і олімпіади з хімії (2013-20114);
6. Паркулаб Михайло 10-В, ІІІ місце у ІІІ (обласному) етапі Всеукраїнської учнівської  олімпіади з  хімії (2013-2014) .   
7. Команда ХСШ №17 посіла ІІ місце у районному етапі міського турніру           юних хіміків.                        
8. Паркулаб Михайло, учасник команди Київського районну, яка отримала дипломом ІІІ ступеня на міському  турнірі юних хіміків.
9. Паркулаб Михайло, учасник команди м. Харкова з турніру , яка отримала дипломом ІІІ ступеня на Всеукраїнському турнірі юних хіміків, м. Полтава 2013 рік.
10. Паркулаб Михайло нагороджений грамотою «За вміння чітко  формулювати думку» на Всеукраїнському турнірі юних хіміків , м. Полтава 2013 рік.
11. Ібрагімова Наргіз  посіла ІІІ місце  на конкурсі міні-МАН « ЕФЕКТИВНЕ ВИКОРИСТАННЯ  ФОСФОРИТІВ  МАЛО-КОМИШУВАСЬКОГО РОДОВИЩА ДЛЯ ВИРОЩУВАННЯ РОСЛИН У ЗИМОВИЙ ПЕРІОД»
12. Паркулаб Михайло та Юрченко Микита стали призерами міжнародної  «Всесибирской открытой олимпиады школьников» з хімії.
13. Юрченко Микита  отримав диплом ІІ ступеня  та Чирюкін Даніїл- диплом ІІІ ступеня у Всеукраїнській природознавчій грі  «Геліантус».
2014-2015 н. р.
1. Команда ХСШ №17 посіла ІІ місце у районному етапі міського турніру                юних хіміків.                        
2. Паркулаб Михайло та Юрченко Микита, учасники команди Київського районну, яка отримала дипломом ІІ ступеня на міському  турнірі юних хіміків.
3. Паркулаб Михайло, учасник команди м. Харкова, яка отримала дипломом І ступеня на Всеукраїнському турнірі юних хіміків,   м. Дніпропетровськ 2014 рік.
4. Паркулаб Михайло нагороджений Дипломом ІІІ ступеня у особистій першості на Всеукраїнському турнірі юних хіміків , м. Дніпропетровськ 2014 рік.
5.    Паркулаб Михайло нагороджений грамотою за ІІ місце в хіміко- біологічному турнірі імені І. І. Мечникова.

            Для удосконалення  фахової майстерності активно приймала  участь в апробації та проходження навчання з використання програмного продукту «Навчально-методичне забезпечення дисциплін шкільної програми» для здійснення дистанційного навчання учнів, побудованого у системі управління навчанням «Moodle».Приймала участь у обласному відкритому семінарі « День вчителя хімії»

Немає коментарів:

Дописати коментар